lördag 21 maj 2016

Tre inlägg i Ett...

En rask summering av inlägg som för början inte fick som planerat.
Det var ju tänkt att det skulle ha kommit minst två inlägg sedan sist, men den ena produkten som det skulle skrivas om uteblev helt. Sen så åkte min order från Mistpool, Finland, på villovägar och har än idag inte dykt upp.



Min vanliga "Go-To"-butik, som jag brukar beställa ifrån är ingen RIO återförsäljare så jag hittade en butik som i nordvästra Skåne som är. De kunde fixa linan från Danmark utan problem om varan fanns på lager, vilket den gjorde.

2 veckor senare sade de att den skulle snart skickas från Danmark. Veckan därpå var den på väg. Ytterligare en vecka efteråt så skulle den skickas till mig och veckan därpå fick jag inte ens något svar när jag frågade efter status på linan. Till sist mailade jag dem och sa att de kunde behålla linan själva och att jag letar på annat håll där det inte tar 5 veckor att skicka ett paket över sundet. Jag gick till min "Go-To"-butik (som jag borde gått till från första början) och inom några dagar har jag två linor på ingång.

Men här mom dagen trillade en lina ner hos posten. Det visar sig vara den från från den första butiken - utan någon faktura eller liknande. Då jag beställt lite andra saker de senaste dagarna trodde jag i all ärlighetens namn att det var något av dem. Hade jag vetat eller om det funnits någon avsändare hade jag inte löst ut paketet. Men nu är det gjort.

Det blev en RIO #10 Tropical General Purpose F/I avsett för varmare vatten. Från min "Go-To"-butik fick jag en #7 av samma lintyp.



En tidigare leverans som skickade från Kina och nådde min dörr på mindre än tre veckor innehöll 500m 50LB (~23kg) 0,37mm backing av fabrikatet "Spectra Extreme Braid" (Brukar också gå under namnet "Dyneema" på ebay). Priset? Knappt 120:- från dörr till dörr.

Min Mistpool-order från Finland är som sagt fortfarande på villovägar och kommer förmodligen aldrig dyka upp. Istället fick jag kila ner till Fly Fishing Masters i Malmö och plocka på mig det viktigaste.

Sist men inte minst en "Multiwear" i högsta "Ge Fan I Våra Vatten"-anda!



Nu står det nog klart hos de flesta (om inte alla) som har funderat på vad som kommer hända den närmsta tiden, och nu är det en knapp vecka kvar...

Men vart är vi på väg?


1 kommentar: