onsdag 30 juli 2014

En Väntad Nummer Tre

Om du befinner dig på sydkusten så måste du fiska havsöring. Om du befinner dig i fjällen måste du fiska Harr och befinner du dig i Karlskrona så måste du givetvis fiska Gädda, (Esox lucius). Blekinge är, enligt mig, Sveriges bästa vatten när det kommer till dessa gröna krokodiler.

Jag har fiskat mycket Gädda under min tid i Karlskrona. Min drömfångst i dagsläget är en 10,7 kg tung, 113 cm lång madam som jag fångade under försommaren 2013.

Idag åkte vi långt ut i Karlskronas magnifika skärgård. Vi fokuserade mestadels på öar som angränsade till djupare vatten. Under några timmar så lyckades jag landa två mindre Gäddor och missade ett flertal andra.

Gäddor i Karlskrona är ganska väntat, ja, nästan en garanti... 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar