onsdag 23 juli 2014

Tanken bakom "50 på fluga"

Jag fick tanken om "50 på Fluga", efter att ha läst den svenska  flugfisketidningen, "Allt om Flugfiske"'s tävling "Flymaster 2014" där fiskaren som fångar flest olika fiskarter blir vinnaren. Flymaster 2014

Men jag har aldrig varit mycket för stora tävlingar och i stället för att stressa igenom fisket  i ett försök att hinna ikapp i listan, satte jag ett eget mål av 50 arter, i min egen tid. För lite extra krydda på moset, börjar jag om från 0 (noll).

Jag har också skapat en Facebook-grupp för alla som vill delta i utmaningen.
Reglerna är simpla:
* Flugfiske med flugfiskeutrustning
* Dokumentation (ex.vis en bild)
* Alla världens fiskarter i alla världens vatten är fair game och du kan fånga dem i ordningen du själv vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar