onsdag 20 januari 2016

I Am Back!

God kväll gott folk!

Yes, jag har varit borta på tok för länge och jag skulle vilja berätta lite snabbt om varför saker blev som de blev. Innan jag försvann som en fis i en fläktfabrik så levde jag under en något ohälsosam situation, utan att själv vara helt medvetandes om det. 

Jag kände mig ensam, övergiven och dagarna gick i princip ut på att sova, äta, jobba eller sitta på en buss till och från jobb. Att åka 3 timmar buss till och från ett arbete som framåt slutet inte kändes givande och med ynklig mänsklig kontakt med världen utanför min ytterdörr ledde endast till en mörk period av depression, aggression och bitterhet. Familjen märkte av mitt något självdestruktiva beteende och slutligen gav jag med till deras påtryckningar om en omlokalisering. 

Nu, lite mer än ett halvår efter flytten har saker och ting fallit på plats och det börjar kännas riktigt bra igen! Jag har lämnat "Gäddmeckat" Blekinge bakom mig och är nu tillbaka i det bistra, gråa "Skåneland", med en lägenhet i Metropolen Malmö och ett kalasjobb i Lund. De flesta tidkrävande lägenhetsprojekt har avslutats och nya vettiga vardagsrutiner har bearbetats fram. 

Ett besök av Filip som driver bloggen Filips Flugfiske  gjorde inte saken sämre. Öl och snacks varvat med fiskefilm och fiskeklipp gav mig kicken som jag verkligen behövde!

Kort och gott - I Am Back och fiskesuget likaså!


Så vad håller den närmsta framtiden för utmaningar och överraskningar? 

* Jag tänkte ge bloggen ett litet face lift under vintern/våren.

* En ändring jag vill göra är att inlägg dyker inte endast upp vid en ny art, utan jag vill bidra med annat flugfiskerelaterat som flugbindning och fisketurer efter redan avbockade arter.

* Slutligen kan jag skvallra ytterst lite om en kommande överraskning. I denna stund tänker jag inte avslöja mer än att jag kommer lämna lite ledtrådar då och då under årets gång ;)


Avslutningsvis hoppas jag att alla har haft ett härligt Jul- och Nyårsfirande med en bra start på ett nytt fiskeår. 2016 kommer bjuda på mycket - var så säkra! ;)

Mvh
Niklas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar